tisdag 19 augusti 2008

Tråkigt Tingsek

Malmöfestivalen, 2008-08-18

Magnus Tingsek tog med sig vännerna Svante Lodén, Emmi och Timbuktu till spelningen på stora scen i Malmö. Till min stora irritation började Tingsek uppträdandet med en cigg i handen. Med tanke på att merparten av publiken var kids under 18 år borde en artist av hans kaliber veta bättre.

Men ok, jag struntar i det. Tog dock två-tre låtar för mig att glömma.


Tingsek firade av merparten av låtarna på nya plattan Too many feelings at the same time. Tingsek är en entertainer, en energispruta, en extremt bra sångare och låtskrivare. Han besitter förmågan att vara 110 % närvarande genom en hel konsert.

Det brukar jag också göra, men inte igår. Jag tappade intresset halvägs in i konserten och tycker att den stora behållningen var när Timbuk kom in och rev av deras kommande gemensamma låt (som jag ej minns namnet på). Kan ha varit den taskiga starten med ciggen eller ett tecken på att det finns för lite nyanser i Tingseks musik.

Jag tror tyvärr på det sista.

Kolla in Tingseks hemsida

Inga kommentarer: