torsdag 31 juli 2008

Storsjöyrans förfest

Sedan ifjol arrangeras onsdagen innan själva Storsjöyran drar igång en förfest med några band, partysugna festivalbesökare och trevlig stämning. Igår var Gamla Teatern i Östersund skådeplats för årets upplaga, med Pulpa och Familjen på scen, och Kleerup och Umeå Beat Collective i DJ-båset.

Jag är lyrisk. Jag faller på knä. Jag har ont i mina fötter efter att ha stått i ett maniskt dansande folkhav. Pulpa var så sjukt bra. Det finns ont om electropop som känns såhär ruskigt svängig, jag förstår verkligen inte varför inte Pulpa har slagit större. Det måste ske.

Idag, och de andra festivaldagarna, anordnar Skivhörnan, min favoritskivaffär i hela världen, lite spelningar utanför butiken. Jag har inte stenkoll på vilka som ska spela, men jag ska bege mig dit nu på direkten för att inte missa något.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gör en intervju med Pulpa då.

Cleopatra Street sa...

Det är förhoppningsvis på g.