lördag 26 juli 2008

Mellan festivaler

För en vecka sedan peppade jag som bäst inför Saturday Night FIBer i den spanska sommarhettan. Om en vecka är det sista dagen av årets Storsjöyra. Den här helgen känns därför mest som ett mystiskt vakum. Jag håller på att bearbeta förra veckans musikupplevelse och har just skrivit en konsertrecension av Morrisseyspelningen, en dito om Babyshambles uppträdande är på planeringsstadiet.

Samtidigt börjar förväntningarna inför Yran byggas upp till rätt orimliga nivåer. Exempelvis är jag väldigt nyfiken på att se vad Håkan Hellström kan göra av det nya materialet när han tar det med sig upp på en scen. Det skulle kunna bli hur bra som helst. Att han dessutom varit magisk de tre gånger jag tidigare haft nöjet att se honom just på Storsjöyran bäddar för en perfekt avslutning på lördagsnatten. Och exakt hur fantastiskt kommer Alla Spelar Allan att bli? För oinsatta läsare kommer några av Jämtlands mest framträdande artister att tolka Allan Edwall på sitt eget vis, däribland Annika Norlin, Autisterna, syskonen Martin och Julia Hanberg (Vapnet resp. Penny Century) och Release The Fucking Fury. Jag väntar mig stordåd och magi. Kommer Tom Malmquist att hålla live? Gör sig Säkert! bäst på hemmaplan? Kommer Kristian Anttila att flippa ur fullständigt? Frågor, frågor. Om lite mer än en vecka har jag svaret på dem alla.

Inga kommentarer: