lördag 7 juni 2008

Let the fun begin!

Efter strul med försenade tåg, en stängd pressackrediteringsbod, utebliven internetanslutning m.m. så landade jag i går till slut på Sveriges största musikfestival. Som en hermelin bland katterna så hamnade denne lille popnörd helt plötsligt i ett hav av mer eller mindre tankade hårdrocksfanatiker. Det är väl synd att säga att jag smälte in, men fan vilken härlig stämning det är på festivalområdet. Här finns allt från 5-åringar till 60-åringar som alla har kärleken till hårdrocken gemensamt. Årets upplaga har ett av de starkaste startfälten någonsin och själv han jag med att se Saxon och Def Leppard i går kväll. Jag landade i sängen kvart över fem i morse efter att ha kört hem inatt för jobb på hemmaplan. Men i eftermiddag bär det av tillbaka igen och kvällen bjuder bl.a. på Poison och Blue Öyster Cult. För övrigt så hade även jag pojkrumsväggarna täckta med planscher på Twisted Sister, Kiss, Mötley Crüe och Marilyn Manson så detta är ren och skär nostalgi. Recensioner kommer senare i helgen. Gå ut och njut av solen och livet svenska folket! // We came here to rock!

Inga kommentarer: