torsdag 26 juni 2008

Brian Jonestown Massacre

Det var ett omständigt Brian Jonestown Massacre med dålig attityd som framträdde på Sticky Fingers i Göteborg i tisdags. Jag vet inte var jag hade förväntat mig den här kvällen förutom att jag var trött och mest ville att kvällen skulle ta slut. Det jag fick var ett gäng stollar som först och främst tog fem minuter på sig att mixtra med gud vet vad innan konserten drog igång och fortsättningsvis göra samma procedur mellan varje låt. Jag är ny på det här med massakern och kanske hade jag någon föraning om att de hade attitydproblem när jag hört talas som dokumentären som gjorts om dem och Dandy warhols. Inte nog med att ljudkillen fick några hårda ord från sångaren utan sångarens flickvän(tror jag) blev även iväg skickad från platsen efter att hon vart med och sjungt på en låt och ville vara med en stund till. När bandet väl spelade var det trots allt bra rock och att dessutom tamburinsnubben stod och vickade på sin rumpa hela konserten gjorde det hela till en ganska bra kväll i alla fall.

Nu väntar jag bara på att få se Roky Erickson och The Nomads på Peace & Loves största scen på lördag. Det kommer slå allt annat! Go Roky!

Inga kommentarer: