fredag 21 september 2007

Autumn leaves are falling

Sommaren som aldrig kom är borta redan innan den börjat. Det småduggar ute och folk har börjat plocka fram vinterjackorna igen. Själv så jag är mitt uppe i att laga broccolipaj när telefonen ringer. Och helt plötsligt så fyller hennes röst hela luren. "Hi. This is Katie Melua calling..." Jag vet inte riktigt vad det är, men nånting med den där rösten får mig bara att le inombords. Det blir en trevlig pratstund, och jag är på vippen att bränna pajerna i ugnen. Men som tur är så har redan chefen gått hem. Vad Katie sa mer? Äh, det får ni läsa i ett senare nummer. Fick för övrigt Curt Smiths senaste soloskiva med posten från Paris idag. Det har inte fått nån release i Sverige, och i väntan på ett nytt album med Tears for fears får det väl duga som substitut. Återkommer med recension inom kort. Ni får ha det så gott alla vackra människor. Cheerio...

Inga kommentarer: